امیر قطر شامگاه جمعه در یک بیان تلویزیونی از آمادگی کشورش برای مذاکره بر سر بحران جاری کشورهای عربی خلیج فارس خبر داده است. شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر در نخستین واکنش خود پس از اقدامات ریاض و همپیمانانش در قطع رابطه با قطر، گفته است باوجود اینکه با برخی […]

امیر قطر شامگاه جمعه در یک بیان تلویزیونی از آمادگی کشورش برای مذاکره بر سر بحران جاری کشورهای عربی خلیج فارس خبر داده است.

شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر در نخستین واکنش خود پس از اقدامات ریاض و همپیمانانش در قطع رابطه با قطر، گفته است باوجود اینکه با برخی کشورهای همسایه اختلاف نظرهای دارند، اما زمان برطرف کردن مشکلات از راه مذاکره فرا رسیده است. وی کارزار جاری علیه کشورش را ازپیش برنامه ریزی شده خوانده و درعین حال از ادامه تلاش های آمریکا، کویت و ترکیه برای حل بحران جاری قدردانی کرده است. امیر قطر گفته است دوحه برای گفتگو آمادگی دارد، اما در هر راه حلی باید احترام کامل به حق حاکمیت قطر درنظر گرفته شود. او درعین حال، در همبستگی با فلسطینی ها از محدودیت های اعمال شده از سوی رژیم اسراییل در مسجد الاقصی انتقاد کرده است.