مقام های بنگلادش گفته اند که آماده انتقال حدود یکصد هزار مهاجر روهینگایی به خانه هایی در جزیره ای دور افتاده در خلیج بنگال استند. با این که ساخت خانه هایی که برای این افراد در نظر گرفته شده، به اتمام رسیده، اما سازمان ملل در مخالفت با این تصمیم گفته است که این جزیره […]

مقام های بنگلادش گفته اند که آماده انتقال حدود یکصد هزار مهاجر روهینگایی به خانه هایی در جزیره ای دور افتاده در خلیج بنگال استند.

با این که ساخت خانه هایی که برای این افراد در نظر گرفته شده، به اتمام رسیده، اما سازمان ملل در مخالفت با این تصمیم گفته است که این جزیره ممکن است “قابل اسکان” نباشد. مقام های بنگلادش هفته گذشته اظهار کردند، پناهجویان روهینگایی را که به دنبال خشونت های راخین از میانمار به بنگلادش مهاجر شده اند به ساختمان هایی منتقل خواهند کرد که در این جزیره برای آنان ساخته اند. اما سازمان ملل، فعالان حقوق بشر و مهاجران روهینگایی، مخالفت خود را با این برنامه ابراز کرده اند. باشان چار که به معنای “جزیره شناور” است، بیست سال پیش از انباشته شدن رسوبات در خلیج بنگال شروع به تشکیل کرده است. حالا تحلیل نقشه ها نشان می دهد که این جزیره دارای رودهایی است که در فصل بادهای موسمی ایجاد سیل می کند.