دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفته است تحریم های جدیدی که کنگره این کشور علیه روسیه، ایران و کوریای شمالی وضع کرده را امضاء می کند. گفته می شود با امضای تحریم های روسیه، آقای ترامپ نه تنها وارد نزاع تازه ای با مسکو خواهد شد، بلکه اختیارات خود را برای لغو این تحریم ها […]

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفته است تحریم های جدیدی که کنگره این کشور علیه روسیه، ایران و کوریای شمالی وضع کرده را امضاء می کند.

گفته می شود با امضای تحریم های روسیه، آقای ترامپ نه تنها وارد نزاع تازه ای با مسکو خواهد شد، بلکه اختیارات خود را برای لغو این تحریم ها هم از دست خواهد داد. کنگره آمریکا می گوید تحریم های جدید مسکو را در پاسخ به تلاش هایی این کشور برای مداخله در انتخابات نوامبر گذشته وضع کرده است؛ اتهامی که مسکو آن را رد می کند. همزمان روز جمعه مسکو در اقدامی تلافی جویانه خواستار ترک شماری از دیپلمات های آمریکایی از مسکو شد و دستور تخلیه یک ساختمان و یک انبار متعلق به سفارت آمریکا در روسیه را صادر کرد. همچنان وزارت خارجه روسیه اعلام کرده  است که به سفارت آمریکا در آن کشور ابلاغ کرده است که اول ماه سپتامبر شماری کارکنان خود را به تعداد کارکنان سفارت روسیه در آمریکا کاهش دهد.