آمریکا، بریتانیا و کویت خواستار حل سریع اختلاف بین قطر و چند کشور دیگر منطقه از طریق گفتگو شدند. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، و مارک سدویل، مشاور امنیت ملی در دفتر نخست وزیر بریتانیا که در تلاش برای اختلاف بین قطر با چند کشور عرب دیگر منطقه به کویت سفر کرده ‌اند، ادامه بحران […]

آمریکا، بریتانیا و کویت خواستار حل سریع اختلاف بین قطر و چند کشور دیگر منطقه از طریق گفتگو شدند. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، و مارک سدویل، مشاور امنیت ملی در دفتر نخست وزیر بریتانیا که در تلاش برای اختلاف بین قطر با چند کشور عرب دیگر منطقه به کویت سفر کرده ‌اند، ادامه بحران کنونی را به زیان کشورهای منطقه توصیف کردند.

آنان، ضمن حمایت از تلاش کویت برای حل این بحران، از طرف ‌های اختلاف خواستند از طریق مذاکره، هر چه زودتر راهی برای حل اختلافات خود بیابند. پیشتر بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا نیز در کویت از طرف ‌های اختلاف درخواست کرده بود با گفتگوهای سازنده، به این بحران پایان دهند. ماه گذشته عربستان سعودی، امارات متحد عربی، بحرین و مصر اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و آن کشور را تحت تحریم اقتصادی قرار داده‌ اند و از سرگیری روابط و لغو تحریم را به “قطع حمایت قطر” از تروریزم مشروط کردند. اما دولت قطر با رد این اتهام ها گفته است که هدف آنها جلوگیری از استقلال عمل قطر در سیاست خارجی خود است.