امریکا از روز چهارشنبه به مدت یک هفته ارایه خدمات مربوط به صدور ویزا این کشور در روسیه را به حالت تعلیق در می آورد. بنا به اعلام سفارت امریکا در مسکو، از روز چهارشنبه هفته جاری کلیه امور مربوط به صدور ویزا غیر مهاجرتی به حالت تعلیق در خواهد آمد. واشنگتن دلیل این تصمیم […]

امریکا از روز چهارشنبه به مدت یک هفته ارایه خدمات مربوط به صدور ویزا این کشور در روسیه را به حالت تعلیق در می آورد. بنا به اعلام سفارت امریکا در مسکو، از روز چهارشنبه هفته جاری کلیه امور مربوط به صدور ویزا غیر مهاجرتی به حالت تعلیق در خواهد آمد.

واشنگتن دلیل این تصمیم را محدودیت اعمال شده توسط مسکو، در مورد شمار کارکنان سفارت خانه و کنسولگری های امریکا در روسیه عنوان کرده است. بنا به اعلام سفارت امریکا امور مربوط به صدور ویزا از روز اول سپتامبر در مسکو از سر گرفته خواهد شد، اما تعلیق ارایه خدمات مربوط به صدور ویزا در کنسولگری های امریکا در سایر شهرهای روسیه به طور نامحدود ادامه خواهد یافت. سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در واکنش به این تصمیم واشنگتن، این اقدام را در راستای ایجاد نارضایتی بین شهروندان روسیه علیه مقام های کشور خود ارزیابی کرده است.