آمریکا در حال مذاکره با عربستان سعودی برای فروش ده ها میلیارد دالر سلاح به این کشور است. به گزارش رویترز، واشنگتن در آستانه سفر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به خاورمیانه که در ماه جاری میلادی صورت می گیرد، قصد فروش این تسلیحات را دارد. آمریکا مهمترین تامین کننده نیازهای نظامی عربستان از جمله […]

آمریکا در حال مذاکره با عربستان سعودی برای فروش ده ها میلیارد دالر سلاح به این کشور است. به گزارش رویترز، واشنگتن در آستانه سفر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به خاورمیانه که در ماه جاری میلادی صورت می گیرد، قصد فروش این تسلیحات را دارد.

آمریکا مهمترین تامین کننده نیازهای نظامی عربستان از جمله جنگنده های اف پانزده و سیستم های کنترولی است. ترامپ قول داده است که با افزایش مشاغل تولیدی، رشد اقتصادی آمریکا را تقویت کند. منابع نزدیک به این معامله تسلیحاتی به رویترز گفته اند که این توافق شامل مجموعه ای از محصولات شرکت تجهیزات نظامی لاکهید مارتین از جمله سیستم دفاع موشکی با باطری های متنوع، سیستم تاد همانند نمونه ای که در کوریای جنوبی کار گذاشته شده است، نرم افزار “سی دو بی ام سی” برای کنترول و بسته ای از دستگاه های ماهواره ای است.