وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که بیش از نیمی از کارکنان سفارت این کشور در هاوانا پایتخت کیوبا را فرا خواهد خواند. در ماه های گذشته ابتلای شماری از کارکنان سفارت آمریکا در کیوبا به اختلالات شنوایی و سردردهای مزمن، خبرساز شده بود. واشنگتن می گوید ارسال عمدی امواج صوتی به سلامت کارکنان […]

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که بیش از نیمی از کارکنان سفارت این کشور در هاوانا پایتخت کیوبا را فرا خواهد خواند.

در ماه های گذشته ابتلای شماری از کارکنان سفارت آمریکا در کیوبا به اختلالات شنوایی و سردردهای مزمن، خبرساز شده بود. واشنگتن می گوید ارسال عمدی امواج صوتی به سلامت کارکنان نهادهای دیپلماتیک این کشور آسیب زده است. دولت آمریکا، هاوانا را به ناتوانی در حفاظت از سلامت شهروندان این کشور متهم می کنند. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفته است که با وجود کاهش شمار کارکنان سفارت، روابط میان واشنگتن و هاوانا کماکان حفظ خواهد شد. دولت کیوبا داشتن هرگونه ارتباط با سوءقصد به سلامت و تمامیت جسمانی شهروندان آمریکایی در این کشور را رد می کند. این درحالیست که سفارت آمریکا در کیوبا در سال دوهزار و پانزده و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، پس از دهه ها تعطیلی بازگشایی شد. دونالد ترامپ خواستار تجدید نظر در سیاست های دولت سابق آمریکا در قبال کیوبا شده است.