آمریکا و کانادا برای اصلاح پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی “نفتا”به توافق رسیدند. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا یکشنبه شب، پس از جلسه ‌هیأت دولت اش این روز را برای کانادا خوب توصیف کرده، اما جزییاتی نداده است. در پی اصلاح این پیمان دامداران و تولیدکنندگان محصولات لبنی آمریکایی دسترسی بیشتری به بازار لبنیات کانادا […]

آمریکا و کانادا برای اصلاح پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی “نفتا”به توافق رسیدند. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا یکشنبه شب، پس از جلسه ‌هیأت دولت اش این روز را برای کانادا خوب توصیف کرده، اما جزییاتی نداده است.

در پی اصلاح این پیمان دامداران و تولیدکنندگان محصولات لبنی آمریکایی دسترسی بیشتری به بازار لبنیات کانادا خواهند داشت. در مقابل آمریکا برای موترهای کانادایی تعرفه جدید وضع نخواهد کرد. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بارها تهدید کرده بود که اگر با کانادا به توافق نرسد، صنعت مونتاژ موتر کانادا را که مقصد عمده آن بازار موتر آمریکاست، با وضع تعرفه های جدید تنبیه کند. کانادا سالانه به ارزش حدود پنجا و شش میلیارد دالر موتر به آمریکا صادر می کند که این رقم بیست درصد کل صادرات موتر کاناداست.