آنگ سان سوچی، پاکسازی قومی اقلیت مسلمانان در برما را، باوجود گزارش های متعدد از آزار این گروه، تکذیب کرده است. خانم سوچی که سمبل مبارزات دموکراسی خواهی در برما است، در مصاحبه ای اختصاصی با بی بی سی، به وجود “مشکلاتی” در شهر راخین برما تاکید کرده، اما پاکسازی قومی را واژه ای “بیش […]

آنگ سان سوچی، پاکسازی قومی اقلیت مسلمانان در برما را، باوجود گزارش های متعدد از آزار این گروه، تکذیب کرده است. خانم سوچی که سمبل مبارزات دموکراسی خواهی در برما است، در مصاحبه ای اختصاصی با بی بی سی، به وجود “مشکلاتی” در شهر راخین برما تاکید کرده، اما پاکسازی قومی را واژه ای “بیش از حد قوی” برای شرایط حاکم در آنجا دانسته است.

خانم سوچی گفته است که، کشورش با آغوش باز آن دسته از پناهندگانی که بخواهند برگردند، را پذیرا خواهد شد. گفته های خانم سوچی در حالی بیان شده است که، ارتش برما متهم است، پس از حملات به گارد مرزی این کشور در ماه اکتبر، عملیاتی را شروع کرد که، مسلمانان راخین را بدون تبعیض هدف قرار داده است. سازمان ملل متحد ماه پیش اعلام کرد که، تحقیقاتی را درباره موارد ادعایی نقض حقوق بشر در این کشور، انجام خواهد داد.