وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری تأکید کرد پکن امید به توسعه روابط باثبات و قابل پیش‌بینی با واشنگتن دارد. به نوشته خبرگزاری «تاس» این دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه چین بیان کرد که انتظار دارند چین و امریکا با یک‌دیگر در راستای تحقق اتفاق‌نظر مهمی که در نشست رهبران […]

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری تأکید کرد پکن امید به توسعه روابط باثبات و قابل پیش‌بینی با واشنگتن دارد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» این دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه چین بیان کرد که انتظار دارند چین و امریکا با یک‌دیگر در راستای تحقق اتفاق‌نظر مهمی که در نشست رهبران دو کشور در محل اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (اپک) در نوامبر ۲۰۲۳ در شهر سان فرانسیسکو حاصل شد، همکاری کنند تا چشم‌انداز آنها برای آینده را به اجرا در بیاورند.

به گفته این مقام ارشد وزارت امور خارجه چین، پکن امیدوار به «توسعه هرچه بیشتر روابط امریکا- چین، غلبه بر موانع، حذف مداخلات و پیشرفت پایدار ارتباطات دوجانبه» است.

وانگ ونبین در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است به‌زودی جوبایدن و شی جینپینگ، رییسان جمهور امریکا و چین با یک‌دیگر گفت‌وگوی تلفنی داشته باشند، گفت که در این خصوص اطلاعاتی که بتواند با مطبوعات به اشتراک بگذارد، در اختیار ندارد.

پیشتر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ۳۰ جنوری اعلام کرد به همراه وانگ‌یی، وزیر امور خارجه چین بر سر برنامه یک گفت‌وگوی تلفنی بین سران دو کشور در آینده نزدیک به توافق دست یافته‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv