پس از گدشت سه سال از آغاز بحران پناهجویان،‌ اتحادیه اروپا هنوز موفق نشده است که سیاست واحد و منسجمی را در این زمینه اجرا کند. گفته می شود اختلافات سیاسی، اجرای سیاستی منسجم در زمینه مهاجرت را ناممکن کرده است. آگاهان می گویند اروپا باید در این زمینه به حسن نیت و یا عدم […]

پس از گدشت سه سال از آغاز بحران پناهجویان،‌ اتحادیه اروپا هنوز موفق نشده است که سیاست واحد و منسجمی را در این زمینه اجرا کند.

گفته می شود اختلافات سیاسی، اجرای سیاستی منسجم در زمینه مهاجرت را ناممکن کرده است. آگاهان می گویند اروپا باید در این زمینه به حسن نیت و یا عدم حسن نیت کشورهای عضو متکی باشد. این درحالیست که از سال دوهزار و پانزده که تعداد پناهجویان به اوج رسید، تا کنون آلمان بخش عمده پناهجویان را به کشور راه داده است در حالیکه پولند و هنگری حتی حاضر نشده اند سهمیه ای را که اتحادیه اروپا برای آنها تعیین کرده است بپذیرند. ازسویی هم ایتالیا و یونان شکایت می کنند که این دو کشور به خاطر موقعیت جغرافیایی شان درگاه ورود پناهجویانی شده اند که به دنبال آینده ای بهتر می خواهند به اروپا بروند. براساس گزارشها هر ماه ده ها پناهجو از گذرگاهی مرزی نواحی مختلف عبور کرده و گاهی جان خود را در مسیرهای باریک کوهستانی به خطر می اندازند تا از ایتالیا به فرانسه بروند.