پس از افزایش روز افزون قربانیان بیماری کووید- نزده در امریکا، دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور با انتقاد شدید از سازمان جهانی صحت در کار مبارزه با شیوع ویروس کرونا، هشدار داده است که کمک ‌های مالی کشورش به این نهاد بین ‌المللی را قطع می‌کند. اما سخنگوی سازمان جهانی صحت در واکنش گفته […]

پس از افزایش روز افزون قربانیان بیماری کووید- نزده در امریکا، دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور با انتقاد شدید از سازمان جهانی صحت در کار مبارزه با شیوع ویروس کرونا، هشدار داده است که کمک ‌های مالی کشورش به این نهاد بین ‌المللی را قطع می‌کند. اما سخنگوی سازمان جهانی صحت در واکنش گفته است که این سازمان در کار مبارزه با ویروس کرونا اقدامات زیادی انجام داده است. این در حالیست که در بیست و چهار ساعت گذشته نزدیک به دو هزار تن در امریکا بر اثر بیماری کووید- نزده جان شان را از دست داده اند.

دونالد ترامپ، رییس امریکا با انتقاد شدید از سازمان جهانی صحت در کار مبارزه با شیوع ویروس کرونا، هشدار داده است که کمک ‌های مالی کشورش به این نهاد بین ‌المللی را قطع می‌کند. آقای ترامپ در نشست خبری، سازمان جهانی صحت را به همسویی با چین متهم کرد و گفت که آن‌ها فرصت هشدار درباره خطر شیوع ویروس کرونا به جامعه جهانی را از دست داده اند.

دونالد ترامپ گفت: سازمان جهانی صحت درحالی بیشتر بودجه خود را از امریکا دریافت می‌کند، که هنوزهم چین در مرکز فعالیت هایش قرار دارد. در این باره اقدام خواهیم کرد. خوب شد که توصیه شان درباره باز گذاشتن مرزها با چین را نپذیرفتم. چرا چنین توصیه اشتباهی به ما کردند.

 

پیش از این نشست خبری نیز آقای ترامپ با انتشار یک پیام در حساب توییتری خود، از عملکرد سازمان جهانی صحت، به شدت انتقاد کرده بود.

از سویی هم سخنگوی سازمان جهانی صحت به این گفته های آقای ترامپ واکشن نشان داده و گفته است که سازمان جهانی صحت در مبارزه با ویروس کرونا اقدامات زیادی انجام داده است.

استفان دوژاریچ، سخنگوی سازمان جهانی صحت گفت:  سازمان جهانی صحت به رهبری تدروس ادهانوم در مبارزه با ویروس کووید- نزده اقدامات بزرگی انجام داده است. ما در حال حاضر به شش میلیون پرستار دیگر در سراسر جهان ضرورت داریم.

اظهارات رییس جمهور امریکا و مقام های سازمان جهانی صحت در حالی بیان می شود که براساس آمار روزانه دانشگاه جان هاپکینز، در بیست و چهار ساعت گذشته یک هزار و نه صد و سی و نه تن در امریکا جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند که به این ترتیب شمار قربانیان بیماری کووید- نزده در این کشور به بیش از دوزاده هزار و هشت صد و پنجاه تن رسیده است.