نیروهای امنیتی میانمار تنها یک روز پس از درخواست کشورهای همسایه برای خویشتنداری کودتاچیان در برابر معترضان، سی و هشت تن را در جریان تظاهرات روز چهارشنبه با ضرب گلوله کُشتند. سازمان ملل متحد با بیان این که نیروهای امنیتی در این روز بدون اعلام هشدار کافی در چندین شهر مختلف به روی تظاهرکنندگان آتش […]

نیروهای امنیتی میانمار تنها یک روز پس از درخواست کشورهای همسایه برای خویشتنداری کودتاچیان در برابر معترضان، سی و هشت تن را در جریان تظاهرات روز چهارشنبه با ضرب گلوله کُشتند.

سازمان ملل متحد با بیان این که نیروهای امنیتی در این روز بدون اعلام هشدار کافی در چندین شهر مختلف به روی تظاهرکنندگان آتش ‌گشوده ‌اند، سرکوب معترضان را تکان ‌دهنده و چهارشنبه را خونین ‌ترین روز اعتراضات پس از کودتا خوانده است.

براساس گزارش ‌ها حکومت در واکنش به شدت ‌گیری روز افزون اعتراض‌ های مردمی در میانمار علیه کودتای اول فبروری، مقابله خشونت ‌بارتر خود را افزایش داده است و تا کنون بیش از پنجاه تن کشته شده اند.

بیشترین تلفات اعتراض ‌های روز چهارشنبه از شهر″مون ‌یوا″گزارش شده است. مطابق این گزارش‌ ها، ماموران امنیتی در یانگون، پایتخت نیز حدود سه معترض را بازداشت کرده ‌اند.

اتحادیه اروپا در واکنش به وقایع میانمار با بیان این که نظامیان به سرکوب، محدود کردن رسانه ‌ها و دستگیری خبرنگاران شدت بخشیده ‌اند، تیراندازی به غیرنظامیان غیرمسلح و کارکنان بخش پزشکی را نقض آشکار قوانین بین ‌الملل خواند.

افزایش بین ‌المللها در میانمار یک روز پس از آن صورت گرفت که وزیران خارجه همسایه این کشور در جنوب شرقی آسیا خواستار خویشتنداری کودتاچیان شدند؛ اما در خصوص ارایه درخواست آزادی خانم سوچی و برقراری دموکراسی در این کشور به توافق نرسیدند.

حزب لیگ ملی برای دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی در انتخابات هشتم نوامبر میانمار پیروز شد؛ اما پیش گرفتن دوباره قدرت با کودتای نظامی بازداشت شد. ارتش این حزب را به مهندسی نتایج انتخابات متهم کرده است.