ارتش کوریای جنوبی بامداد امروز 〈یک‌شنبه، ۱۰ دلو〉 اعلام کرد که کوریای شمالی یک “پرتابه نامشخص” را به‌سمت دریای شرقی که به دریای جاپان نیز معروف است، شلیک کرد. خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی اعلام کرد، این پرتاب هفتمین آزمایش راکتی پیونگ یانگ از ابتدای سال روان میلادی و ظرف یک ماه گذشته است. هم‌زمان دولت […]

ارتش کوریای جنوبی بامداد امروز 〈یک‌شنبه، ۱۰ دلو〉 اعلام کرد که کوریای شمالی یک “پرتابه نامشخص” را به‌سمت دریای شرقی که به دریای جاپان نیز معروف است، شلیک کرد.

خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی اعلام کرد، این پرتاب هفتمین آزمایش راکتی پیونگ یانگ از ابتدای سال روان میلادی و ظرف یک ماه گذشته است. هم‌زمان دولت جاپان هم اعلام کرد که پرتابه جدید کوریای شمالی احتمالا یک راکت بالستیک بوده است. هم‌چنین مون جایه این، رییس‌جمهور کوریای جنوبی خواستار نشست اضطراری شورای امنیت ملی کشورش در این باره شد. این در حالی‌است که سفیر کوریای شمالی در سازمان ملل گفت که آزمایش‌های تسلیحاتی اخیر که توسط کشورش انجام شده هیچ تهدیدی برای همسایگانش ایجاد نمی‌کند. سفیر کوریای شمالی هم‌چنین از امریکا خواست سیاست‌های خصمانه و استندردهای دوگانه خود را در قبال کوریای شمالی متوقف کند و به تمرین‌‌های نظامی تهاجمی پایان دهد و تجهیزات اتمی راهبردی مختلف را در شبه جزیره‌ی کوریا و اطراف آن مستقر کند.