رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه می گوید که دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد حکومت عربستان از عالی ترین سطوح دولت عربستان، صادر شده بود. اما وی در یادداشتی که در روزنامه واشنگتن پست به چاپ رسیده، تاکید کرده است که ملک سلمان پادشاه عربستان مسوول قتل این روزنامه نگار نیست. این در […]

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه می گوید که دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد حکومت عربستان از عالی ترین سطوح دولت عربستان، صادر شده بود.

اما وی در یادداشتی که در روزنامه واشنگتن پست به چاپ رسیده، تاکید کرده است که ملک سلمان پادشاه عربستان مسوول قتل این روزنامه نگار نیست. این در حالیست که براساس گزارش ها محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در گفتگوی تلفنی با مشاوران نزدیک دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از جمال خاشقجی به عنوان یک اسلامگرای خطرناک نام برده است. به گزارش روزنامه واشنگتن پست این مکالمه تلفنی پس از ناپدید شدن جمال خاشقجی، و پیش از پذیرش قتل او از سوی عربستان انجام شده است. گفته می شود این گفتگوی سه نفره بین جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و ولیعهد عربستان انجام شده است.