رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه روز جمعه در نشستی خبری با همتای فرانسوی اش از پرسش یکی از خبرنگاران کشور میزبان برآشفته شد. خبرنگار شبکه دو تلویزیون فرانسه پس از دیدار رجب طیب اردوغان با امانوئل ماکرون، رییس جمهوی فرانسه از او سوالی در مورد ارسال سلاح در سال دوهزار و چهارده میلادی برای […]

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه روز جمعه در نشستی خبری با همتای فرانسوی اش از پرسش یکی از خبرنگاران کشور میزبان برآشفته شد. خبرنگار شبکه دو تلویزیون فرانسه پس از دیدار رجب طیب اردوغان با امانوئل ماکرون، رییس جمهوی فرانسه از او سوالی در مورد ارسال سلاح در سال دوهزار و چهارده میلادی برای داعش در سوریه توسط سرویس اطلاعاتی ترکیه پرسید. رییس جمهور ترکیه در پاسخ با لحن تندی ارسال سلاح را کار افراد وابسته به فتح الله گولن دانست و افزود که عاملان اینچنین فعالت ها اکنون در زندان بسر می برند.

آقای اردوغان همچنان گفته است از آمریکا باید بابت فرستادن چهار هزار لاری حامل سلاح به سوریه، پرسیده شود. پرسش مطرح شده توسط این خبرنگار به افشای اعزام لاری های سرویس اطلاعاتی ترکیه که گمان می رود حامل سلاح برای داعش بودند اشاره داشت. دولت ترکیه در سال دوهزار و پانزده که برای اولین بار گزارش ارسال سلاح از ترکیه به سوریه پخش شد آن را دسیسه فتح الله گولن و هواداران او دانسته بود.