رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه شنبه شب در تجمعی که به مناسبت اولین سالگرد کودتای نافرجام در این کشور برگزار شده بود، گفته است که همه خاینان به ملت ترکیه، مجازات خواهند شد.   او همچنین بار دیگر وعده خود مبنی بر اجرای مجدد مجازات اعدام در ترکیه را تکرار کرد. رجب طیب اردوغان […]

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه شنبه شب در تجمعی که به مناسبت اولین سالگرد کودتای نافرجام در این کشور برگزار شده بود، گفته است که همه خاینان به ملت ترکیه، مجازات خواهند شد.

 

او همچنین بار دیگر وعده خود مبنی بر اجرای مجدد مجازات اعدام در ترکیه را تکرار کرد. رجب طیب اردوغان همچنین در این مراسم از طرح استفاده از لباس یک شکل مانند زندانیان گوانتانامو برای افراد مظنون به دست داشتن در کودتای نافرجام سال گذشته سخن گفته است. آقای اردوغان با قدردانی از فداکاری ملت کشورش برای ناکام کردن کودتا، گفته است که دوصد و پنجاه تن با از دست دادن جان شان در مقابله با این کودتا آینده ‌ی کشور خود را تضمین کردند. به دنبال کودتای نا فرجام سال گذشته در ترکیه تاکنون یکصد و پنجاه هزار تن در این کشور از کار برکنار و یا تعلیق شدند، و بیش از پنجاه هزار تن دیگر بازداشت شدند.