وزیر خارجه چین از حمایت اخیر برزیل از سیاست چین واحد در قبال تایوان استقبال کرد که نشانه‌ای از روابط قوی‌تر دو جانبه بین برزیل و پکن محسوب می‌شود. به گزارش ایسنا، وانگ یی وزیر خارجه چین در پایان سفر دو روزه خود به برزیل در شهر «فورتالزا» توقفی داشت و با لوئیس ایناسیو لولا […]

وزیر خارجه چین از حمایت اخیر برزیل از سیاست چین واحد در قبال تایوان استقبال کرد که نشانه‌ای از روابط قوی‌تر دو جانبه بین برزیل و پکن محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، وانگ یی وزیر خارجه چین در پایان سفر دو روزه خود به برزیل در شهر «فورتالزا» توقفی داشت و با لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری این کشور در پایگاه نیروی هوایی دیدار کرد و بعد به جامائیکا رفت. به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی در پایتخت برزیل گفت دو کشور که هر دو عضو بریکس هستند باید با هم به‌منظور ایجاد یک جهان چند قطبی بر مبنای صلح و امنیت همکاری کنند.

همچنین «مائورو ویه‌را»، وزیر خارجه برزیل و وانگ‌یی درباره درگیری‌ها در اوکراین و غزه و چگونگی حل آنها صحبت کردند و دیپلمات ارشد چینی گفت، دو کشور باید سطوح نزدیکتری از اعتماد را بین خود ایجاد کنند.

روابط بین چین و برزیل در دوران ریاست‌جمهوری ژائیر بولسونارو راست افراطی متشنج بود؛ اما در دوران ریاست‌جمهوری داسیلوا بهبود یافته‌است.

وزیران خارجی چین و برزیل همچنین یک توافق ویزا امضا کردند که پنج تا ۱۰ سال اعتبار دارد و هدف از آن، تقویت گردشگری و مسافرت‌های تجاری بین دو کشور است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv