عدم اطلاع زلنسکی از درز اسناد محرمانه در امریکا، گمانه زنی‌ها درباره زمان ضدحمله ارتش اوکراین، بی‌اهمیتی حفظ حاکمیت اوکراین برای امریکا، کمک جدید نظامی پنتاگون به کی‌یف و ممنوعیت صادرات غله به پنج کشور اروپایی، از مهم‌ترین رویدادها پیرامون جنگ اوکراین هستند. ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست فاش کرد […]

عدم اطلاع زلنسکی از درز اسناد محرمانه در امریکا، گمانه زنی‌ها درباره زمان ضدحمله ارتش اوکراین، بی‌اهمیتی حفظ حاکمیت اوکراین برای امریکا، کمک جدید نظامی پنتاگون به کی‌یف و ممنوعیت صادرات غله به پنج کشور اروپایی، از مهم‌ترین رویدادها پیرامون جنگ اوکراین هستند.

ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست فاش کرد که مقام‌های کاخ سفید و پنتاگون در خصوص درز پیدا کردن اسناد محرمانه در ایالات متحده با وی صحبتی نکرده بودند و او اطلاعات مربوط به این موضوع را از طریق رسانه‌ها دریافت کرد: ″من از قبل هیچ اطلاعاتی از کاخ سفید یا پنتاگون دریافت نکردم. ما از این مسئله هیچ اطلاعی نداشتیم، من شخصاً چیزی در این باره می دانستم و قطعاً این وضعیت بدی است″.

در همین‌حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا در مصاحبه با خبرنگار شبکه فاکس نیوز فاش کرد که نیروهای مسلح اوکراین قصد دارند ظرف چند هفته آینده عملیات ضد حمله خود را آغاز کنند: ″اوکراینی‌ها در حال برنامه‌ریزی یک ضد حمله در هفته‌های آینده هستند. باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

این در حالی‌است که کمیسیون اروپا صادرات غله اوکراینی را به پنج کشور اروپای شرقی ممنوع کرد.