ده ‌ها تن از فعالان حقوق بشر، با پوشیدن جلیقه‌ های نجات، در یکی از سواحل کشور مالت، اعتراض شان را نسبت به سیاست اروپا در قبال مهاجران، به نمایش گذاشتند. آنان با پوشیدن جلیقه های نجات، نوشتند که، “اروپا می ‌کشد”. فعالان حقوق پناهجویان، به رویکرد دولت‌ های جنوب اروپا، به‌ویژه مالت و ایتالیا، […]

ده ‌ها تن از فعالان حقوق بشر، با پوشیدن جلیقه‌ های نجات، در یکی از سواحل کشور مالت، اعتراض شان را نسبت به سیاست اروپا در قبال مهاجران، به نمایش گذاشتند.

آنان با پوشیدن جلیقه های نجات، نوشتند که، “اروپا می ‌کشد”. فعالان حقوق پناهجویان، به رویکرد دولت‌ های جنوب اروپا، به‌ویژه مالت و ایتالیا، در اجازه ندادن به پهلو گرفتن کشتی ‌های حامل پناهجویان، اعتراض دارند. سازمان‌ های غیردولتی و بشردوستانه، و فعالان، از دولت مالت می ‌خواهند، تا به کشتی حامل پناهجویان اجازه دهد، تا برای نجات مهاجران و پناهجویان، به آب‌ های دریای مدیترانه بازگردد. این کشتی در روز بیست و هفتم جون، با دوصد و سی و چهار پناهجو، در پایتخت کشور مالت، پهلو گرفت، اما توسط دولت این کشور توقیف، و علیه کاپیتان آن به اتهام “هدایت کشتی به آب های مالت بدون مجوز لازم” اقامه دعوی شد.