پاتریک رایدر، سخن‌گوی وزارت دفاع امریکا می‌گوید که این بسته شامل سیستم‌های موشکی پرتاب چندگانه  و مهمات مورد نیاز سیستم‌‌های موشکی ضد تانک قابل حمل انسانی جاولین است. علاوه بر این، امریکا موشک‌های موسوم به جی‌ال‌اس‌دی‌بی‌ را نیز در بسته گنجانده که می‌تواند بیش از ۱۵۰ کیلومتر پرواز کنند: ″۴۲۵ میلیون دالر از ذخایر تسلیحاتی […]

پاتریک رایدر، سخن‌گوی وزارت دفاع امریکا می‌گوید که این بسته شامل سیستم‌های موشکی پرتاب چندگانه  و مهمات مورد نیاز سیستم‌‌های موشکی ضد تانک قابل حمل انسانی جاولین است.

علاوه بر این، امریکا موشک‌های موسوم به جی‌ال‌اس‌دی‌بی‌ را نیز در بسته گنجانده که می‌تواند بیش از ۱۵۰ کیلومتر پرواز کنند: ″۴۲۵ میلیون دالر از ذخایر تسلیحاتی وزارت نظامی ایالات متحده و ۱٫۷۵ میلیارد دالر دیگر برای خرید تسلیحات برای اوکراین از سوی تامین کنندگان هزینه خواهد شد″.

در همین‌حال، ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین روز جمعه، در یک نشست خبری پس از نشست اتحادیه اروپا تاکید کرد که روحیه جنگندگی در میان مردم اوکراینی اخیرا ضعیف شده‌است. به گفته وی، این وضعیت بسیار نگران کننده است و می‌تواند سر نوشت جنگ را دیگر گون کند: ″در ابتدا روحیه شهروندان اوکراینی قوی‌تر بود. ساکنان برخی شهرها اکنون فکر می‌کنند همه آن‌ها در تعطیلات هستند. من فکر می‌کنم این یک نقطه ضعف است″.

رییس‌‌جمهوری اوکراین هم‌چنان اعلام کرده‌است که نیروهای مسلح اوکراین قصد ندارند شهر باخموت را ترک کنند وتا جایی که بتوانند به جنگ و مقاومت ادامه خواهند داد: هیچ کس باخموت را دو دستی تحویل روس‌ها نخواهد داد. تا زمانی که بتوانیم به‌مقاومت ادامه خواهیم داد.

از سویی‌هم، اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد که دهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه شامل یک محدودیت ۱۰ میلیارد یورویی است: ب″سته دهم تحریم‌ها در راه است، مبلغ آن ۱۰ میلیارد یورو خواهد بود. این بسته دوباره یک بسته بزرگ خواهد بود. تحریم‌های جدید باید شکاف هایی را که در بسته‌های تحریمی قبلی وجود داشت، را بپوشاند″.

این در حالی‌است که وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده که یکی از موشک‌‌های تاکتیکی “توچکا-یو” و یک سامانه موشکی دفاع هوایی ساخت ناروی در نزدیکی شهر کراسنوآرمیسک جمهوری خلق دونتسک منهدم شده‌است. بر اساس این بیانیه، سه انبار مهمات نظامی اوکراین در نزدیکی شهرک‌های کوزاتسکه، میکولایوکا و میخائیلیوکا نیز مورد هدف قرار گرفتند.