الهام علی‌اف طی تماسی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا، نارضایتی جمهوری آذربایجان را از حمایت امریکا از ارمنستان ابراز کرد. رئیس‌جمهور آذربایجان به بلینکن گفته‌است که اقدامات اخیر ایالات متحده به نفع ارمنستان، روابط واشنگتن و باکو را به خطر انداخته‌است. باکو و واشنگتن از روابط نسبتاً صمیمانه‌ای برخوردار بودند تا این‌که نیروهای […]

الهام علی‌اف طی تماسی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا، نارضایتی جمهوری آذربایجان را از حمایت امریکا از ارمنستان ابراز کرد.

رئیس‌جمهور آذربایجان به بلینکن گفته‌است که اقدامات اخیر ایالات متحده به نفع ارمنستان، روابط واشنگتن و باکو را به خطر انداخته‌است. باکو و واشنگتن از روابط نسبتاً صمیمانه‌ای برخوردار بودند تا این‌که نیروهای جمهوری آذربایجان در یک عملیات در ماه سپتامبر قره‌باغ را از جدایی‌طلبان ارمنی بازپس گرفتند. ایالات متحده از ارمنستان حمایت دیپلماتیک کرد و نمایندگان امریکایی در روزهای پس از حمله از ایروان بازدید کردند.

علی‌اف در این تماس تلفنی به بلینکن گفته که آخرین اظهارات و اقدامات امریکا به روابط جمهوری آذربایجان و امریکا آسیب جدی وارد کرده‌است. باکو به اظهارات جیمز اوبراین، معاون وزیر امور خارجه امریکا در جلسه استماع کنگره مبنی بر این‌که پس از حمله به قره‌باغ، هیچ شانسی برای ادامه کار مثل قبل با آذربایجان وجود ندارد، اشاره کرد.

با این ‌حال، علی‌اف و بلینکن، به‌منظور عادی‌سازی روابط، توافق کردند که اوبراین از باکو بازدید کند و واشنگتن ممنوعیت سفر مقامات ارشد آذربایجان به ایالات متحده را لغو کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv