آمار کشته‌های حمله به سالن برگزاری کنسرت در مجتمع تجاری «کروکاس سیتی هال» در حومه شهر مسکو به ۱۱۵ تن افزایش یافته‌است. در همین حال، ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به این حمله خونبار با اعلام یک روز عزای عمومی، تأکید کرد که عاملان این حمله مجازات خواهند شد. مهاجمان ملبس با یونیفرم نظامی […]

آمار کشته‌های حمله به سالن برگزاری کنسرت در مجتمع تجاری «کروکاس سیتی هال» در حومه شهر مسکو به ۱۱۵ تن افزایش یافته‌است. در همین حال، ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به این حمله خونبار با اعلام یک روز عزای عمومی، تأکید کرد که عاملان این حمله مجازات خواهند شد.

مهاجمان ملبس با یونیفرم نظامی جمعه شب وارد یک سالون کنسرت شدند و بر تماشا‌گران گلوله‌باری کردند. در این گلوله‌باری دست‌کم ۱۱۵ تن کشته شدند و ده‌ها تن دیگر زخمی شده اند. مقام‌های روسیه گفته‌اند که ۱۱ تن به‌شمول ۴ مرد مسلح را به ظن این حمله مرگبار بازداشت کرده‌اند. مقام‌های روسیه همچنان گفته‌اند که افراد مسلح تلاش کردند به اوکراین فرار کنند. همچنان وزارت حالت اضطرار روسیه گفته‌است که در حال حاضر ۱۰۷ تن از زخمیان این حمله در شفاخانه بستری اند که وضعیت شماری از آنان وخیم است.

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در واکنش به حمله بر یک کنسرت در مسکو، در یک سخنرانی تلویزیونی بر مجازارت عاملان این حمله تأکید کرد. ولادیمیر پوتین حمله بر سالون کنسرت در نزدیکی مسکو را حمله تروریستی وحشیانه خواند و تعهد کرد تا عاملان این رویداد را مجازات کند: «اتفاقی که در کروکاس افتاد یک حمله تروریستی خونین و وحشیانه بود. همه عاملان، سازمان‌دهندگان و مشتریان حمله تروریستی در کروکاس مجازات عادلانه خواهند داشت».

پوتین به نقش برخی از کشور‌ها در تسلیح، تجهیز و برنامه‌ریزی این حمله اشاره کرد و گفت که تروریست‌های کروکاس به سمت اوکراین حرکت کردند، جایی که به گفته‌ وی، پنجره‌ای برای آن‌ها آماده شده بود: «سازمان‌های تحقیقاتی و مجری قانون هر کاری را انجام خواهند داد تا تمام جزئیات حمله تروریستی در کروکاس را مشخص کنند. به مردم اطمینان می‌دهم که نهاد‌های امنیتی و انتظامی، همه تروریست‌ها و همدستان آنان را شناسایی و توسط دستگاه قضایی مجازات خواهند کرد. جنایتکاران با خونسردی کشته شدند، همان‌طور که زمانی نازی‌ها عمل می‌کردند و به روس‌ها تیراندازی کردند».

کی‌یف ارتباط داشتن در این حمله را به‌شدت رد کرده‌است. ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در پاسخ به ادعای رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر قصد مهاجمان برای فرار به اوکراین گفت که پوتین به جای مراقبت از شهروندان خود دنبال مقصر جلوه دادن دیگران است: «پوتین به جای مراقبت از شهروندان خود بعد از بروز حادثه، یک روز سکوت و به این فکر کرد که چگونه این موضوع را به اوکراین مرتبط کند. هزاران سرباز روس اکنون در حال کشتن مردم اوکراین هستند، همین سربازان می‌توانستند از هر اقدام تروریستی جلوگیری کنند».

گروه داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌است. این حمله با واکنش‌های جهانی گسترده مواجه شد قصر سفید اعلام کرد که در مورد وقوع یک حمله به روسیه هشدار داده بود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv