مقام‌های ارشد امریکا کشتار غیرنظامیان توسط نظامیان میانمار را محکوم کردند. در حمله‌ی نظامیان میانمار بر موترهای غیر نظامیان در منطقه‌ی کیاه واقع در شرق این کشور، دست‌کم ۳۵ تن کشته شدند و اجساد شان سوزانده شدند. سفارت امریکا مستقر در میانمار این حمله را “وحشیانه” توصیف کرده و انتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی امریکا، این […]

 مقام‌های ارشد امریکا کشتار غیرنظامیان توسط نظامیان میانمار را محکوم کردند. در حمله‌ی نظامیان میانمار بر موترهای غیر نظامیان در منطقه‌ی کیاه واقع در شرق این کشور، دست‌کم ۳۵ تن کشته شدند و اجساد شان سوزانده شدند.

سفارت امریکا مستقر در میانمار این حمله را “وحشیانه” توصیف کرده و انتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی امریکا، این حمله را محکوم کرده است. آقای بلینکن با نشر اعلامیه‌ای گفته است که هدف قرار دادن مردم بی‌گناه و کارمندان کمک‌های بشری غیر قابل قبول است و قساوت‌های گسترده نظامیان بر ضد مردم برما مستلزم پاسخ‌گو کردن آنان می‌شود. موسسه محافظت از کودکان گفت که دو کارمند این اداره در حمله‌ی شب عید کریسمس در شرق میانمار کشته شدند. این موسسه نیز نظامیان میانمار را مسوول حمله مرگ‌بار جمعه شب گذشته خوانده است.