اوکراین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست، روی تصمیمی برای حمایت مالی از کی‌یف در نشست دسامبر ۲۰۲۳ موافقت کنند. دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین در یک نشست خبری با هانکه بروینز اسلات، همتای هلندی خود در کی‌‌یف گفت که نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ۱۴ و ۱۵ دسامبر سال جاری میلادی به […]

اوکراین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست، روی تصمیمی برای حمایت مالی از کی‌یف در نشست دسامبر ۲۰۲۳ موافقت کنند.

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین در یک نشست خبری با هانکه بروینز اسلات، همتای هلندی خود در کی‌‌یف گفت که نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ۱۴ و ۱۵ دسامبر سال جاری میلادی به دلیل مسائلی که در اولویت این نشست قرار خواهند گرفت، از جمله آغاز مذاکرات عضویت اوکراین، تصویب دوازدهمین دور تحریم‌ها علیه روسیه، تصمیم در مورد استفاده از دارایی‌های مسدود‌شده روسیه، تسهیلات مالی بلندمدت ۵۰ میلیارد یورویی اروپا برای اوکراین و چندین مورد دیگر مربوط به سایر کشورها و عملکرد اتحادیه اروپا، آسان نخواهد بود.

کولبا همچنین خاطرنشان کرد که جلسه راحتی نخواهد بود، اما دلیلی داریم که باور کنیم در نهایت در این جسله تصمیماتی برای اطمینان از حمایت مالی کلان از اوکراین گرفته می‌شود و ثبات مالی کلان برای اوکراین ادامه خواهد یافت.

این در حالی‌است که ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان مخالف آغاز مذاکرات الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا و تصویب بسته مالی ۵۰ میلیارد یورویی برای این کشور است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv