مسئولان در اتحادیه اروپا با انتقاد شدید از اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پشین ایالات متحده امریکا می‌گویند که این‌گونه سخنان دشمنان ناتو را جسورتر می‌کند. جوزب بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه، ۲۳دلو) در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ گفت که ناتو نمی‌تواند یک ائتلاف نظامی جداگانه و متکی بر وهم و […]

مسئولان در اتحادیه اروپا با انتقاد شدید از اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پشین ایالات متحده امریکا می‌گویند که این‌گونه سخنان دشمنان ناتو را جسورتر می‌کند.

جوزب بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه، ۲۳دلو) در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ گفت که ناتو نمی‌تواند یک ائتلاف نظامی جداگانه و متکی بر وهم و خیال رئیس‌جمهور امریکا باشد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا نیز گفت که اظهارات «بی‌ملاحظه» درباره ناتو تنها در خدمت منافع روسیه است.

در این حال، جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا نیز اظهارات ترامپ را رقت‌انگیز و خطرناک خواند و هشدار داد که دومین حضور او در کاخ سفید روابط خارجی امریکا را ویران و دشمنان آن را جسور خواهد کرد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو هم در واکنش به این اظهارات گفت: «هر اشاره‌ای مبنی بر این‌که ناتو از یک‌دیگر دفاع نخواهد کرد به امنیت ما از جمله امریکا آسیب می‌رساند و سربازان امریکایی و اروپایی را در خطر فزاینده قرار می‌دهد».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق امریکا و نامزد پیشتار جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور تأکید کرده که ایالات متحده ممکن است از آن دسته از متحدان خود در ناتو که به اندازه کافی به ناتو منابع مالی تزریق نمی‌کنند، در مقابل حمله احتمالی روسیه محافظت نکند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv