نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کردکه علی‌رغم روابط تیره با جمهوری آذربایجان همچنان امیدوار است کشورش توافقنامه صلح را با باکو طی ماه‌های آینده امضا کند. نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در نشست صلح پاریس اقدامات ماه سپتامبر جمهوری‌آذربایجان در قره‌باغ را به باد انتقاد گرفت و باکو را به لفاظی‌های ضدارمنستانی متهم کرد. خبرگزاری تاس به نقل […]

نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کردکه علی‌رغم روابط تیره با جمهوری آذربایجان همچنان امیدوار است کشورش توافقنامه صلح را با باکو طی ماه‌های آینده امضا کند.

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در نشست صلح پاریس اقدامات ماه سپتامبر جمهوری‌آذربایجان در قره‌باغ را به باد انتقاد گرفت و باکو را به لفاظی‌های ضدارمنستانی متهم کرد.

خبرگزاری تاس به نقل از پاشینیان نوشته که ارمنستان امیدوار است که توافقنامه صلحی را با جمهوری‌آذربایجان براساس سه اصل توافق‌شده در حین مذاکرات بروکسل امضا کند.

طبق گفته‌های نیکول پاشینیان، این سه اصل شامل این موارد می‌شوند؛ جمهوری‌آذربایجان تمامیت ارضی ارمنستان را به رسمیت بشناسد، محدود کردن مرزها براساس اعلامیه «آلما آتا» در سال ۱۹۹۱ و باز کردن شریان‌های حمل‌ونقل در منطقه بر اساس اصول حاکمیتی، قانونمندی، برابری و عمل متقابل.

در ماه سپتامبر، جمهوری آذربایجان در یک حمله برق‌آسا کنترل قره‌باغ را به‌دست گرفت و تقریبا همه ساکنان محلی را وادار به فرار به ارمنستان کرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv