سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران در نشست بین‌المللی وحدت اسلامی با انتقاد بر عادی‌سازی روابط سایر کشورها با اسراییل تاکید کرد که این کشورها با بهبود روابط بر این رژیم، سیر ارتجاعی و قهقرای را طی می‌‌کنند. این در حالی‌است که تلاش‌‌های مذاکرات به‌رهبری امریکا برای عادی‌سازی روابط میان اسراییل و عربستان سعودی جریان دارد […]

سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران در نشست بین‌المللی وحدت اسلامی با انتقاد بر عادی‌سازی روابط سایر کشورها با اسراییل تاکید کرد که این کشورها با بهبود روابط بر این رژیم، سیر ارتجاعی و قهقرای را طی می‌‌کنند.

این در حالی‌است که تلاش‌‌های مذاکرات به‌رهبری امریکا برای عادی‌سازی روابط میان اسراییل و عربستان سعودی جریان دارد و واشنگتن گفته است که این دو کشور به‌سوی یک معامله در حرکت اند.

عربستان سعودی نیز هفته گذشته یک هیات خود را به سواحل اشغال شده کرانه غربی رود اردن فرستاد تا پیش از هر گونه معامله، به فلسطینی‌‌ها اطمینان بدهد. پیش از این، عربستان گفته بود که روابط خود با اسراییل را تا زمانی عادی نمی‌سازد که راه حل دو کشور- اسراییل و فلسطین- به وجود بیاید.

سید ابراهیم رییسی، رییس‎جمهور ایران گفته است که راه مقابله با دشمن سازش و تسلیم نیست؛ بلکه ایستادگی و مقاومت است. وی تاکید کرد که آنچه دشمن را وادار به‌عقب‌نشینی می‌‎کند مقاومت است. به گفته وی، گزینه سازش هم اکنون از روی میز برداشته شده‌است.

این در حالی‌است که اسراییل در سال ۱۹۶۷ شرق بیت‌المقدس را اشغال و سپس به خاک خود ملحق کرد، جایی را که فلسطینی‌‌ها پایتخت کشور پیشنهادی خود می‌خوانند. اسراییل در سال ۲۰۲۰ میلادی به میانجی‌گری ایالات متحده، توافقات ابراهیم را با سه کشور عرب امضا کرده و روابط شان را عادی ساختند. ماه گذشته، ابراهیم رییسی در حاشیۀ مجمع عمومی ملل متحد گفت که روابط میان کشورهای منطقه و رژیم اسراییل به مثابه خنجر زدن به پشت فلسطینی‌‌ها خواهد بود.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv