رهبر کاتولیک های جهان در سفر به میانمار بدون نام بردن از اقلیت مسلمان روهینگیا خصومت های داخلی در این کشور را عامل پیدایش شکاف هایی عمیق دانسته است. پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان که به میانمار سفر کرده است این سخنان را پس از دیدار با آنگ سان سوچی، رهبر دولت این کشور […]

رهبر کاتولیک های جهان در سفر به میانمار بدون نام بردن از اقلیت مسلمان روهینگیا خصومت های داخلی در این کشور را عامل پیدایش شکاف هایی عمیق دانسته است.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان که به میانمار سفر کرده است این سخنان را پس از دیدار با آنگ سان سوچی، رهبر دولت این کشور در نایپیداو، پایتخت میانمار بیان کرد. پاپ فرانسیس همچنان تعهد به عدالت و رعایت حقوق بشر را لازمه آشتی ملی و برقراری صلح در میانمار دانسته و از دولت میانمار خواسته است به کلیه گروه های قومی و هویت آنها احترام بگذارد. دیدار آنگ سان سوچی رهبر دولت میانمار با پاپ فرانسیس در حالی انجام شد که دولت میانمار در ماه های اخیر با انتقادها و فشارهای گسترده بین المللی در ارتباط با نحوه برخورد با مسلمانان روهینگیا روبه رو بوده است. طبق آمار رسمی، ششصد و بیست هزار تن از اقلیت روهینگیا از اثر خشونت های ارتش و بوداییان افراطی میانمار به بنگلادش فرار کرد ‌اند.