کوریای ‌شمالی امروز (دوشنبه، ۲۰ قوس) از رزمایش‌های نظامی مشترک کوریای‌ جنوبی و امریکا انتقاد کرد و آنرا اقدام تحریک‌آمیز بی‌فایده‌ای خواند که صرفاً نابودی کوریای ‌جنوبی را تسریع می‌بخشد. روزنامه اصلی کوریای‌شمالی موسوم به «رودونگ سینمون» با اشاره به تمرین‌های نظامی مشترکی که سئول و واشنگتن در اواخر اکتبر انجام داده‌اند، گزارش داد که […]

کوریای ‌شمالی امروز (دوشنبه، ۲۰ قوس) از رزمایش‌های نظامی مشترک کوریای‌ جنوبی و امریکا انتقاد کرد و آنرا اقدام تحریک‌آمیز بی‌فایده‌ای خواند که صرفاً نابودی کوریای ‌جنوبی را تسریع می‌بخشد.

روزنامه اصلی کوریای‌شمالی موسوم به «رودونگ سینمون» با اشاره به تمرین‌های نظامی مشترکی که سئول و واشنگتن در اواخر اکتبر انجام داده‌اند، گزارش داد که کوریای ‌جنوبی با دیوانگی و بی‌احتیاطی جنگی را در شبه‌جزیره کوریا به‌راه می‌اندازد.

این روزنامه افزود: کوریای ‌جنوبی با داشتن حمایت ایالات متحده، به‌دنبال جاه‌طلبی برای حمله به نقاط شمالی است و در مسیر رویارویی و جنگ قدم برمی‌دارد. این اقدام عجولانه این کشور که صرفاً یک جسارت بیهوده‌ای را نشان می‌دهد، ویرانی آنرا تسریع می‌بخشد.

کوریای ‌شمالی مدت‌هاست که مانورهای نظامی مشترک بین سئول و واشنگتن را به‌عنوان تمرینات جنگی محکوم کرده‌است؛ اما کوریای ‌جنوبی و امریکا می‌گویند که این رزمایش‌ها صرفاً ماهیت دفاعی دارند.

اخیراً مشاوران امنیت ملی امریکا، کوریای ‌جنوبی و جاپان خواستار اقدامات بین‌المللی قاطع‌تر جهت محدودیت توسعه تسلیحات هسته‌ای و موشکی کوریای ‌شمالی و همکاری نظامی این کشور با روسیه شدند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv