رییس جمهوری آمریکا در دیدار با آنگ سان سوچی، رهبر حزب لیگ ملی برای دموکراسی در میانمار، از لغو تحریم های این کشور علیه میانمار در آینده ای نزدیک خبر داده است. اما سازمان شاهد جهانی با انتقاد از این تصمیم دولت آمریکا، تاکید کرده است که، باراک اوباما با لغو این تحریم ها، یک […]

رییس جمهوری آمریکا در دیدار با آنگ سان سوچی، رهبر حزب لیگ ملی برای دموکراسی در میانمار، از لغو تحریم های این کشور علیه میانمار در آینده ای نزدیک خبر داده است.

اما سازمان شاهد جهانی با انتقاد از این تصمیم دولت آمریکا، تاکید کرده است که، باراک اوباما با لغو این تحریم ها، یک ابزار مهم را که برای مجبور کردن میانمار به اصلاحات و رعایت حقوق بشر در اختیار داشت، از دست می دهد. پیش از این نیز، آمریکا در ماه می با کاهش محدودیت های بانکی علیه میانمار، نخستین گام را برای لغو تحریم های این کشور برداشته بود. وضعیت مسلمانان روهینگی که در پی درگیری های مذهبی در سال دوهزار و دوازده، به شدت از سوی بودایی ها تحت فشار استند، انتقادهای زیادی را علیه میانمار برانگیخته است. در پی این درگیری ها، هزاران مسلمان مجبور به ترک روستاها و محل زندگی خود شده، و در شرایط بسیار ناگوار زندگی می کنند.