روسیه در نبرد با اوکراین به پیش‌رفت دیگر دست یافت. نیروهای ارتش روسی در تازه‌ترین مورد شهر سویتلودارسک را در منطقه دونتسک در شرق اوکراین به دست گرفتند. با این همه دست‌آوردهای روسیه اوکراین اما اعلام کرده که مقام‌های کییف تنها پس از بازگرداندن تمامی مناطق اشغال شده مذاکرات با طرف روسیه را بار دیگر […]

روسیه در نبرد با اوکراین به پیش‌رفت دیگر دست یافت. نیروهای ارتش روسی در تازه‌ترین مورد شهر سویتلودارسک را در منطقه دونتسک در شرق اوکراین به دست گرفتند.

با این همه دست‌آوردهای روسیه اوکراین اما اعلام کرده که مقام‌های کییف تنها پس از بازگرداندن تمامی مناطق اشغال شده مذاکرات با طرف روسیه را بار دیگر از سر خواهند گرفت. در همین حال، ولادیمیر زلنسکی رییس ‌جمهوری اوکراین خواستار تحریم‌های بیش‌تر روسیه شده و گفته است که جهان پیرامون اوضاع کنونی در اوکراین وحدت خود را به خوبی نشان داده است: ″مسلما ما باید تمامی مناطق اشغال شده از خاک خود را بازگردانیم. این مسله به قربانیان ما در این راه مربوط است. برای شروع، ما قصد داریم سرزمین‌های خود را به وضعیت قبل از تاریخ ۲۴ فبروری بازگردانیم و سپس بر سر میز مذاکره خواهیم نشست″.

در حالی اوکراین خواستار وحدت جهان در برابر حمله روسیه شده که ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو تصریح کرده که این پیمان نظامی مداخله مستقیمی در اوکراین نخواهد کرد و هرگز به این کشور نیرو ارسال نمی‌‌کند: ″ناتو هرگز بخشی از جنگ در اوکراین نخواهد بود و هیچ‌گونه مشارکت مستقیمی از سوی ناتو در این نبرد وجود نخواهد داشت″.

در همین حال، مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش امریکا ادعا کرده که روسیه نظم جهانی را نقض کرده و به اوکراین به صورت غیرقانونی و با هدف سیطره بر آن حمله کرده است: ″در خطر بروز جنگ میان قدرت‌های بزرگ قرار داریم. اتفاقی که در اوکراین رخ می‌دهد نتیجه مستقیم شیوه‌ای است که جنگ جهانی دوم پایان یافت و روسیه با حمله به اوکراین، تمامی قوانینی که از سال ۱۹۴۵ گذاشته شده را نقض کرد″.

این در حالی‌است که رییس‌جمهوری اوکراین با یادآوری نود روز مقاومت اوکراینی‌ها در برابر حمله روسیه، درخواست تسلیحات سنگین مانند توپخانه موشکی، تانک و موشک‌های ضد کشتی را از شرکای خارجی کشورش تکرار کرده و گفته است که این بهترین سرمایه‌گذاری برای حفظ ثبات در جهان است