وزارت‌های امور خارجه ایران و امریکا یک‌دیگر را متهم می‌کنند که در مورد تبادل زندانیان میان دو کشور کارشکنی می‌کنند. سخن‌گوی وزارت خارجه ایران می‌گوید که مذاکرات در این خصوص از طریق واسطه‌ها که ایفای نقش می‌کنند، انجام شده‌است. وی می‌گوید که در این زمینه پیش از این توافق مکتوب میان دو کشور از طریق […]

وزارت‌های امور خارجه ایران و امریکا یک‌دیگر را متهم می‌کنند که در مورد تبادل زندانیان میان دو کشور کارشکنی می‌کنند. سخن‌گوی وزارت خارجه ایران می‌گوید که مذاکرات در این خصوص از طریق واسطه‌ها که ایفای نقش می‌کنند، انجام شده‌است. وی می‌گوید که در این زمینه پیش از این توافق مکتوب میان دو کشور از طریق واسطه امضا شده‌است. در همین‌حال، سخن‌گوی وزارت خارجه امریکا این اظهارات را رد می‌کند.

وزارت خارجه امریکا ادعا‌های وزیر خارجه ایران مبنی بر معامله میان دو طرف روی تبادله زندانیان را رد کرده و آنرا دروغ خوانده‌است. حسین امیر عبدالهیان، وزیر خارجه می‌گوید که برای تطبیق معامله متوقف شده تبادله زندانیان با ایالات متحده همه‌چیز آماده است.

درهمین‌حال، ندپرایس، سخن‌گوی وزارت خارجه امریکا، این اظهارات وزیر خارجه ایران را رد کرده و آنرا ″دروغ″ عنوان کرد: ″آنچه می‌‌توانم به شما بگویم این است که ما بی‌‌وقفه برای آزادی این سه آمریکایی تلاش می‌‌کنیم، ما این را به‌‌عنوان اولویت اولیه این دولت در نظر گرفتیم. قرار بود هر کاری که ممکن است برای آزادی آن‌ها انجام دهیم. این واقعیت که این سه آمریکایی هنوز پشت میله‌های زندان به‌سر می‌برند و به‌ناحق بازداشت شده‌اند، متأسفانه بازتاب این واقعیت است که ایرانی‌ها تاکنون حاضر به مبادله نشده‌اند″.

سخن‌گوی وزارت امور خارجه امریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر ایرانی‌ها غیر قابل اعتماد هستند، پس چرا برای احیای برجام مذاکره می‌‌کنید گفت که برجام بر اساس اعتما ساخته نشده‌است: ″برجام بر اساس اعتماد ساخته نشده است، اگر توافقی بود که بر اساس اعتماد بنا شده بود، ارزش کاغذی را که روی آن نوشته شده بود، نداشت. برجام بر اساس راستی‌آزمایی ساخته شده است، بر اساس نظارت ساخته شده است″.

سخن‌گوی وزارت خارجه امریکا درباره سفر رییس‌‌جمهوری بلاروس به ایران نیز گفت که از نزدیک این سفر را دنبال می‌ کنند. این در حالی‌است که رییس‌جمهور بلاروس در پایان سفراش به ایران، توافق‌نامه همکاری میان دو کشور را امضا کرده است. رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که این توافقنامه همکاری میان دو کشور شامل پروژه‌‌های مشترک صنعتی، کشاورزی، حمل‌ونقل و لوژستیکی است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv