باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ از حزب مخالف جمهوری خواه در انتخابات روز سه شنبه قول انتقال مسالمت آمیز قدرت را داده و هیلاری کلینتون نامزد بازنده انتخابات هم خواستار حمایت از رییس جمهور منتخب شده است. آقای اوباما پیروزی آقای ترامپ را تلفنی به او تبریک گفته و […]

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ از حزب مخالف جمهوری خواه در انتخابات روز سه شنبه قول انتقال مسالمت آمیز قدرت را داده و هیلاری کلینتون نامزد بازنده انتخابات هم خواستار حمایت از رییس جمهور منتخب شده است.

آقای اوباما پیروزی آقای ترامپ را تلفنی به او تبریک گفته و از او دعوت کرده است پنجشنبه به کاخ سفید برود تا دو طرف از انتقال مسالمت آمیز قدرت اطمینان حاصل کنند. بااین حال تظاهرات های بزرگی در شهرهای آمریکا در اعتراض به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از نخستین ساعات روز چهارشنبه آغاز شده و تااکنون جریان دارد. بسیاری از تظاهرکنندگان با اشاره به سخنان دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی می گویند او فردی ضد زن، ضد مهاجر، ضد مسلمانان و طرفدار جنگ است و نباید ریاست جمهوری آمریکا را در اختیار بگیرد.