حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایرن تاکید کرد که توافق ریاض و تهران آثار مثبتی بر منطقه داشته است. وزیر امور خارجه ایران هم‌چنان تاکید کرد که ایران از توافق لبانی‌ها برای تعیین رییس‌جمهور حمایت می‌کند. وی هم‌چنان بار دیگر از مقاومت مردم فلسطین در برابر رویکرد نیروهای رژیم فلسطین استقبال کرد و گفت […]

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایرن تاکید کرد که توافق ریاض و تهران آثار مثبتی بر منطقه داشته است.

وزیر امور خارجه ایران هم‌چنان تاکید کرد که ایران از توافق لبانی‌ها برای تعیین رییس‌جمهور حمایت می‌کند. وی هم‌چنان بار دیگر از مقاومت مردم فلسطین در برابر رویکرد نیروهای رژیم فلسطین استقبال کرد و گفت که کشورش در کنار مردم فلسطین باقی خواهد ماند.

حسین امیرعبداللهیان که به منظور دیدار و رایزنی با مقام‌های لبنان به‌این کشور سفر کرده، در نشست خبری خود در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت تاکید کرد که توافق ایران و عربستان طبعا آثار مثبتی بر منطقه  از جمله بر کشور لبنان داشته است. وی هم‌چنان تاکید کرد که کشورش باور دارد که رهبران سیاسی لبنان از توانایی لازم برای تعیین رییس‌جمهور برخوردار هستند و ایران از توافق لبنانی‌ها برای تعیین رییس‌جمهور حمایت خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، گفته است که این کشور و عربستان سعودی، تا چند روز آینده، سفارت‌‌های‌شان را در ریاض و تهران بازگشایی خواهند کرد.

وزیر خارجه ایران درباره محور مقاومت فلسطین گفت که رژیم اسراییل در ماه‌های گذشته تجاوزات فراوانی را در منطقه به‌ویژه در خاک سوریه انجام داده‌است. وی خاطر نشان کرد تصمیمات مقاومت برای تضمین ثبات و امنیت در منطقه و به‌عقب راندن صهیونیست‌ها از دیدگاه بلند پروازانه تصمیمی نافذ است.

روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی در سال ۱۳۹۴ در پی حمله به‌سفارت این کشور در تهران و کنسلگری عربستان در مشهد قطع شد. در ماه فبروری سال ‌جاری، پس از چندین دور مذاکرات مستقیم میان تهران و ریاض، دو کشور با میانجی‌گری چین به‌توافق از سرگیری روابط دست یافتند. بیش از یک سال پیش، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، گفته بود که کشورش قصد دارد به مذاکرات مفصل با ایران ادامه دهد، تا توافقی رضایت ‌بخش برای هر دو کشور به دست آید.