در پی انتشار توییت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که از ویروس کرونا با عنوان ویروس چینی نام برد، دعوای چین و آمریکا بر سر منشا این ویروس بالا گرفته است. هر دو کشور یکدیگر را به ترویج ترس از ویروس کرونا متهم و این خواسته را مطرح کرده اند که مانع لکه دار شدن […]

در پی انتشار توییت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که از ویروس کرونا با عنوان ویروس چینی نام برد، دعوای چین و آمریکا بر سر منشا این ویروس بالا گرفته است.

هر دو کشور یکدیگر را به ترویج ترس از ویروس کرونا متهم و این خواسته را مطرح کرده اند که مانع لکه دار شدن اعتبار یکدیگر شوند. دونالد ترامپ دوشنبه شب در توییتی نوشت که آمریکا مقتدرانه از صنایعی مانند خطوط هواپیمایی که به گونه ویژه از ویروس چینی آسیب دیده اند، حمایت می کند. پس از آن منتقدان، عبارت به کار رفته از سوی ترامپ را نژادپرستانه خواندند. این درحالیست که سخنگوی وزارت خارجه چین هفته گذشته گفت که بیمار صفر عامل شیوع جهانی ویروس کرونا ممکن است از آمریکا آمده باشد و نه از شهر ووهان چین. او نوشته بود که ممکن است ارتش آمریکا این بیماری همه گیر را به ووهان آورده باشد. همچنان خبرگزاری رسمی شین هووا چین درباره گفتگوی تلفنی مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا و یانگ یک مقام چینی، نوشته است که در این تماس، یانگ به آمریکا هشدار داه است که تلاش برای بدنام کردن چین محکوم به شکست است.