بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی که در رابطه با کودکان و درگیرهای مسلحانه تهیه کرده آورده است که بیشترین تاوان جنگ را کودکان می پردازند. آقای بانکی مون در نشست عمومی سازمان ملل گفته است نمای امنیت جهانی، به طرز چشم گیری در حال تغییر است؛ اما یک واقعیت هرگز […]

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی که در رابطه با کودکان و درگیرهای مسلحانه تهیه کرده آورده است که بیشترین تاوان جنگ را کودکان می پردازند.

آقای بانکی مون در نشست عمومی سازمان ملل گفته است نمای امنیت جهانی، به طرز چشم گیری در حال تغییر است؛ اما یک واقعیت هرگز تغییر نمی یابد که کودکان بیش از دیگران تاوان جنگ را پس میدهند. وی ضمن تاکید براینکه طی درگیری ها، کودکان مستقیما مورد هدف قرار میگیرند، شکنجه میشوند، تحت آزار جنسی قرار میگیرند، مجروح و زندانی میشوند، گرسنگی میکشند و کشته میشوند، ابراز داشته است خانه و مدارس این کودکان از میان رفته و آنان در مناطقی چون عراق، نیجریه، سومالی، سودان جنوبی، سوریه و یمن، در عذاب جهنم میباشند. وی افزوده است باید به شکلی فوری پاسخگوی این انسانها که بی خانمان میشوند، باشیم و باید هرچه زودتر با این بحران عظیم، رو در رو شویم.