پس از این‌که رای‌‌دهندگان تایوانی به یک گزینه مخالف با چین و موافق استقلال رای دادند و برای سومین دور ریاست جمهوری به‌دست حزب حاکم تایپه رسید، رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت که امریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند. روز (‌شنبه، ۲۳ جدی)  «لای چینگ-ته»، نامزد ریاست جمهوری تایوان از حزب حاکم دموکراتیک ترقی‌خواه (DPP) به […]

پس از این‌که رای‌‌دهندگان تایوانی به یک گزینه مخالف با چین و موافق استقلال رای دادند و برای سومین دور ریاست جمهوری به‌دست حزب حاکم تایپه رسید، رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت که امریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند.

روز (‌شنبه، ۲۳ جدی)  «لای چینگ-ته»، نامزد ریاست جمهوری تایوان از حزب حاکم دموکراتیک ترقی‌خواه (DPP) به قدرت رسید و با رد فشارهای چین متعهد شد که هم مقابل پکن بایستند و هم به دنبال گفت‌وگو باشد.

به گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در واکنش به انتخابات این جزیره خودمختار که چین آن را بخشی از خود می‌داند، گفت که کشورش از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند.

ساعاتی پیش از شروع رای‌گیری، واشنگتن هشدار داده بود که دخالت در این انتخابات از سمت هر کشوری غیرقابل قبول است.

جزیره تایوان که چین روی آن ادعا دارد، از زمان برگزاری اولین انتخابات مستقیم ریاست جمهوری خود در سال ۱۹۹۶ که اوج چندین دهه مبارزه علیه حکومت‌های خاص و نظامی بود، یک جریان موفق دموکراتیک را شاهد است. ایالات متحده با وجود فقدان روابط دیپلماتیک رسمی با این جزیره، مهم‌ترین حامی بین‌المللی و تأمین‌کننده تسلیحات تایوان است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv