درباره برداشتن قرنطین، اختلاف هایی میان دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا و مقام های محلی چندین ایالت این کشور به میان آمده است. دونالد ترامپ گفته که تمامی صلاحیت ها برای برداشتن قرنطین شهرها مربوط او می شود؛ اما مقام های محلی به این گفته ها آقای ترامپ واکنش نشان داده اند. این مقام ها، […]

درباره برداشتن قرنطین، اختلاف هایی میان دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا و مقام های محلی چندین ایالت این کشور به میان آمده است. دونالد ترامپ گفته که تمامی صلاحیت ها برای برداشتن قرنطین شهرها مربوط او می شود؛ اما مقام های محلی به این گفته ها آقای ترامپ واکنش نشان داده اند. این مقام ها، با استناد به قانون، خود را دارای صلاحیت تصمیم‌ گیری در این زمینه می‌ دانند. با این حال، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه اعلام کرده که قرنطین سراسری در این کشور تا بیست و دوم ماه ثور ادامه خواهد یافت.

چند هفته پس از آغاز قرنطین در ایالت ‌های مختلف امریکا برای مهار شیوع ویروس کرونا، دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور ادعا کرد که برای تصمیم‌ گیری درباره پایان قرنطین و آغاز کار مجدد فعالیت‌ های اقتصادی در ایالت ‌ها، صلاحیت و اختیار تام دارد. این ادعای آقای ترامپ با واکنش مقام های ایالتی در امریکا رو به رو شده است. این مقام ها با استناد به قانون، خود را دارای صلاحیت تصمیم ‌گیری در این زمینه دانسته اند.

دونالد ترامپ بدون استناد به جزییات خاصی از منبع قانونی ادعایی خود گفته است که باوجود محدودیت ‌های پیش‌ بینی شده در قانون اساسی، قدرت او در کشور مطلق است.

دونالد ترامپ گفت: وقتی یک نفر رییس جمهور ایالات متحده است، اقتدارش کامل است. فرمانداران این را می ‌دانند.

دونالد ترامپ روز دوشنبه اختلاف خود با فرمانداران بر سر صلاحیت تصمیم‌ گیری برای پایان قرنطین را تقصیر رسانه ‌های و اخبار جعلی دانست.

دونالد ترامپ گفت: برخی رسانه‌ های اخبار جعلی به هدف ایجاد اختلاف و اغتشاش، نوشته ‌اند که بازگشایی در ایالت ‌ها با فرمانداران است و نه رییس جمهور و دولت فدرال امریکا. باید کاملا درک شود که این موضوع اشتباه است.

بر اساس قانون اساسی امریکا فرمانداران ایالت ‌ها مسوول اصلی تصمیم ‌گیری در زمینه تأمین امنیت شهروندان مقیم همان ایالت استند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرمانداران گفته ‌اند از آن جایی که خودشان به هدف تأمین امنیت تصمیم به وضع مقررات قرنطین گرفته ‌اند، بنابر این خودشان هم باید درباره زمان بازگشت به شرایط عادی تصمیم بگیرند.

در همین حال، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه اعلام کرده که قرنطین سراسری در این کشور تا بیست و دوم ماه ثور ادامه خواهد یافت. رییس جمهور فرانسه با تأکید بر این که تاکنون تنها بخش کوچکی از جمعیت این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند وعده داده که پس از پایان قرنطین سراسری از همه افرادی که علایم ابتلا به این ویروس را دارند آزمایش کرونا گرفته خواهد شد. وی افزوده که رستورانت ها و کافه های فرانسه پس از پایان قرنطین نیز تعطیل خواهد بود.