راهپیمایی های وسیع به مناسبت روز جهانی قدس در سی کشور جهان با هدف حمایت از آرمان فلسطین در مبارزه با رژیم اسراییل و مخالفت با طرح موسوم به “معامله قرن”برگزار شده است. راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در شرایطی برگزار می شود که قرار است آمریکا نخستین نشست مربوط به طرح خود موسوم به […]

راهپیمایی های وسیع به مناسبت روز جهانی قدس در سی کشور جهان با هدف حمایت از آرمان فلسطین در مبارزه با رژیم اسراییل و مخالفت با طرح موسوم به “معامله قرن”برگزار شده است. راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در شرایطی برگزار می شود که قرار است آمریکا نخستین نشست مربوط به طرح خود موسوم به “معامله قرن” را کمتر از یکماه دیگر در منامه پایتخت بحرین برگزارکند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده است. طی ماه‌های اخیر تلاش ‌های آمریکا و شماری از کشورهای عربی منطقه خلیج فارس برای حذف آرمان فلسطین افزایش یافته است. یکی از این تحولات شکست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تشکیل کابینه و انحلال پارلمان این رژیم است که به مثابه ضربه‌ ای به معامله قرن به شمار می ‌آید.

به گزارش پایگاه خبری “فلسطین الیوم”، سازمان‌ها، احزاب، جریان ‌ها و تشکل‌ های سیاسی در کشورهای مختلف اعلام کردند که این راهپیمایی روز جمعه در نقاط مختلف جهان در حمایت از آرمان فلسطین و آزادی قدس از دست رژیم اشغالگر صهیونیستی و مخالفت با طرح معامله قرن برگزار می ‌شود. اندونزیا، مالزیا، عراق، نزده شهر هند، بیست و چهار شهر پاکستان، دوازده ایالت آمریکا، هشت کشور اروپایی، استرالیا و یازده کشور افریقایی از دیگر کشورهایی استند که شاهد برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی بودند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر ایران تاکید کرده که روز قدس امسال از هر سال مهمتر است چرا که آمریکا و برخی دنباله‌هایش با “معامله قرن” به‌دنبال به فراموشی سپردن مساله فلسطین در جهان استند.

درهمین حال، حسن روحانی رییس جمهور ایران گفته است که روز قدس روز تقابل همه مسلمانان در برابر متجاوزین عالم است و پیام قدس این است که فلسطین برای همیشه زنده بوده و قدس از آن مسلمانان است.

از سویی هم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرده که عنوان روز قدس امسال رویارویی با معامله قرن است.

همچنان شیخ مصطفی ملص عضو مجلس علمای مسلمانان و از علمای اهل تسنن لبنان گفته است که طرح معامله قرن پایان طرح‌ هایی است که برای نابودی قضیه فلسطین طراحی شده است و به برکت ایستادگی فلسطینی ‌ها و حمایت کشورها این طرح ساقط خواهد شد.

با این همه، ابوعبیده سخنگوی گردان‌ های عز الدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با تاکید بر اینکه مقاومت در راس نبرد برای دفاع از قدس قرار دارد، گفته است که، طرح موسوم به معامله قرن نیز همانند همه طرح ها و نقشه های ضد فلسطینی گذشته، شکست خواهد خورد.