انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا روز جمعه در شهر هامبورگ با هم دیدار و بر سر ماندن و نماندن بریتانیا در قالب اتحادیه اروپا گفت‎گو کردند. دیوید کامرون گفته است در صورتی که در ساختار اتحادیه اروپا اصلاحاتی اعمال شود، بریتانیا در این اتحادیه با شرایط جدید آن باقی […]

انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا روز جمعه در شهر هامبورگ با هم دیدار و بر سر ماندن و نماندن بریتانیا در قالب اتحادیه اروپا گفت‎گو کردند. دیوید کامرون گفته است در صورتی که در ساختار اتحادیه اروپا اصلاحاتی اعمال شود، بریتانیا در این اتحادیه با شرایط جدید آن باقی خواهد ماند. همچنان خانم مرکل گفته است که می خواهد بریتانیا در آینده نیز یک عضو فعال در اتحادیه اروپا باشد. خانم مرکل این وضع را به نفع آلمان، بریتانیا و به نفع کل اتحادیه اروپا خوانده است.

دیوید کامرون امیدوار است در نشست سران اروپا که در روزهای پنج شنبه و جمعه پیش رو برگزار می شود، اتحادیه اروپا را در زمینه تغییرات مورد نظر خود به ویژه در زمینه تأمین اجتماعی متقاعد کند تا شهروندان این کشور ماندن در اتحادیه اروپا را بپذیرند. شهروندان بریتانیا قرار است در سال جاری میلادی در یک همه پرسی به رفتن یا ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا رای بدهند.