مقام های بنگلادش می گویند جسد بیست نفر از جمله چند کودک را در رودخانه مرزی این کشور با برما پیدا کرده اند. گفته می شود این قربانیان همگی پناهجویان مسلمان روهینگیا باشند. خشونت های تازه در میانمار، هزاران نفر از اقلیت مسلمان برما را آواره کرده است. از هفته گذشته، حدود بیست و هفت […]

مقام های بنگلادش می گویند جسد بیست نفر از جمله چند کودک را در رودخانه مرزی این کشور با برما پیدا کرده اند. گفته می شود این قربانیان همگی پناهجویان مسلمان روهینگیا باشند.

خشونت های تازه در میانمار، هزاران نفر از اقلیت مسلمان برما را آواره کرده است. از هفته گذشته، حدود بیست و هفت هزار نفر از مسلمان های آواره روهینگیا از مرز گذشته و به بنگلادش فرار کردند.درعین حال هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا در پی خشونت های دو روز اخیر در ولایت راخین در برما از خانه های خود گریخته اند و به سوی مرز بنگلادش رفته اند. این درحالیست که مأموران مرزی بنگلادش سعی می کنند از ورود این افراد به آن کشور جلوگیری کنند. اقلیت مسلمان روهینگیا به شدت از سوی نیروهای مسلح برما سرکوب می شود و با اکثریت بودایی جامعه این کشور هم روابطی پر تنش دارد.