معاون وزارت امور خارجه بنگلادش در دیدار با سفیر میانمار در داکا، با نگرانی از وضعیت آوارگان مسلمان روهینگیا، خواستار رفع مشکلات این افراد از سوی دولت برما شده است. به گزارش خبرگزاری ایرنا، کمال الاحسان در دیدار با سفیر برما در داکا، خواستار پایان صلح آمیز بحران آوارگان روهینگیا، و بازگشت این افراد از […]

معاون وزارت امور خارجه بنگلادش در دیدار با سفیر میانمار در داکا، با نگرانی از وضعیت آوارگان مسلمان روهینگیا، خواستار رفع مشکلات این افراد از سوی دولت برما شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، کمال الاحسان در دیدار با سفیر برما در داکا، خواستار پایان صلح آمیز بحران آوارگان روهینگیا، و بازگشت این افراد از بنگلادیش به کشورشان شده است. بنگلادش روز گذشته با بستن مرزهای این کشور با میانمار، از ورود صدها پناهنده مسلمان روهینگیایی جلوگیری کرد. این درحالیست که، سازمان ملل چندی پیش با توجه به سرکوب گسترده مسلمانان روهینگیا از سوی دولت برما، از بنگلادش خواسته بود، مرزهای این کشور را به روی مهاجران باز کند. براساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، حدود سی هزار مسلمان روهینگیا به دلیل خشونت دولت برما، مجبور به ترک خانه های خود شده اند.