هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان ملل با بیان این‌که اتحادیه اروپا همچنان به برجام پایبند است، خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات هسته‌ای‌ خویش براساس توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ شد. اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای خود در هفتاد‌وهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مورد گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که توسط هِدا سامسون سفیر […]

هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان ملل با بیان این‌که اتحادیه اروپا همچنان به برجام پایبند است، خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات هسته‌ای‌ خویش براساس توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ شد. اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای خود در هفتاد‌وهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مورد گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که توسط هِدا سامسون سفیر و کاردار هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان ملل قرائت شد، با تکیه بر ادعاهای گذشته علیه ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد که خطر ایجاد یک بحران گسترش سلاح‌های هسته‌ای در منطقه به‌دلیل توسعه مسیر هسته‌ای ایران بیشتر شده‌است.

سامسون در ادامه افزود که اتحادیه اروپا به‌عنوان یک اولویت امنیتی کلیدی به سرمایه‌‌گذاری دیپلماتیک و سیاسی برای تضمین عدم دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای ادامه خواهد داد. وی تأکید کرد که برای کمک به بازگرداندن اعتماد، اقدامات مشخص و پایدار برای کاهش تنش‌های هسته‌‌ای مورد نیاز است.

اتحادیه اروپا با ادعای این‌که همچنان به برجام متعهد است، تأکید کرد که از تمام کشورها می‌خواهد تا از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، تصویب‌شده در سال ۲۰۱۵ حمایت کنند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv