وزیر امور خارجه روسیه بر تعلق داشتن مناطق کریمه و سواستوپل به کشورش تأکید کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک سخنرانی ویدیویی به مناسبت دهمین سالگرد الحاق مجدد شبه‌جزیره کریمه به خاک این کشور تأکید کرد: مناطق کریمه و سواستوپل بخش‌های لاینفک روسیه هستند و مسأله این‌که آن‌ها به کجا تعلق دارند […]

وزیر امور خارجه روسیه بر تعلق داشتن مناطق کریمه و سواستوپل به کشورش تأکید کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک سخنرانی ویدیویی به مناسبت دهمین سالگرد الحاق مجدد شبه‌جزیره کریمه به خاک این کشور تأکید کرد: مناطق کریمه و سواستوپل بخش‌های لاینفک روسیه هستند و مسأله این‌که آن‌ها به کجا تعلق دارند برای همیشه پرونده‌اش بسته شده‌است.

لاوروف خاطرنشان کرد، منطقه کریمه صراحتاً به‌دنبال توسعه بیشتر بوده و روسیه بسیاری از مشکلاتی که این منطقه از اوکراین به ارث برده بود را حل‌و‌فصل کرده‌است.  لاوروف بیان کرد: «ساکنان کریمه ۱۰ سال قبل در ۱۶ مارچ ۲۰۱۴ تصمیم به رقم زدن آینده خود به‌طور مستقل و آگاهانه گرفتند و با روسیه اتحاد مجدد پیدا کردند. این اتحاد را به تمام ساکنان کریمه تبریک میگویم».

در پی ناآرامی‌های انقلاب سال ۲۰۱۴ اوکراین  در ۱۶ مارچپ ۲۰۱۴ یک همه‌پرسی توسط دولت شبه جزیره کریمه از مردم آن‌جا بر سر پیوستن به روسیه برگزار شد. ۸۱ درصد واجدان شرایط در این همه‌پرسی شرکت کردند و ۹۶.۷۷ درصد به پیوستن این شبه جزیره به روسیه رأی مثبت دادند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv