وانگ‌یی وامانوئل ماکرون بر تقویت همکاری راهبردی برای گسترش صلح در جهان تأکید کردند. وزارت امور خارجه چین با نشرخبرنامه‌ای اعلام کرد وانگ‌یی وزیر امور خارجه چین در دیدار با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد که همکاری‌های عملگرایانه بین پکن و پاریس مزایای مهمی برای دو ملت به همراه داشته‌است. وزیر امور خارجه چین تصریح کرد: «پکن و […]

وانگ‌یی وامانوئل ماکرون بر تقویت همکاری راهبردی برای گسترش صلح در جهان تأکید کردند. وزارت امور خارجه چین با نشرخبرنامه‌ای اعلام کرد وانگ‌یی وزیر امور خارجه چین در دیدار با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد که همکاری‌های عملگرایانه بین پکن و پاریس مزایای مهمی برای دو ملت به همراه داشته‌است.
وزیر امور خارجه چین تصریح کرد: «پکن و پاریس به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیروهای مهم در جهان چند قطبی، باید بر گسترش و تقویت هماهنگی و همکاری راهبردی برای گسترش صلح و ثبات جهانی تلاش کنند».

وی افزود:‌ «چین امیدوار است که فرانسه همچنان به ایفای نقش سازنده در توسعه سالم و باثبات روابط پکن با اتحادیه اروپا، افزایش اعتماد متقابل و ارتقاء یک‌پارچگی منافع مشترک به عنوان یک نیروی تثبیت کننده در دنیای امروز عمل کند».

رئیس‌جمهوری فرانسه نیز گفت: «پاریس در مواجهه با چالش‌های جهانی ضمن پایبندی به استقلال راهبردی خود، مایل به تقویت هماهنگی راهبردی با پکن برای حفظ مشترک صلح و ثبات در جهان است». وی افزود:«پاریس همواره به سیاست چین واحد پایبند است».

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv