وزیر خارجه امریکا با رئیس‌جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان در مورد احتمال امضای معاهده صلح میان این دو کشور گفت‌وگو و رایزنی کرد. متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده از تعهد الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان برای توافق صلحی بادوام میان جمهوری […]

وزیر خارجه امریکا با رئیس‌جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان در مورد احتمال امضای معاهده صلح میان این دو کشور گفت‌وگو و رایزنی کرد.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده از تعهد الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان برای توافق صلحی بادوام میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان استقبال کرده‌است. در ادامه این بیانیه آمده‌است که وزیر خارجهاآمریکا با اشاره به درگیری دیرینه میان این دو کشور بر مزایایی که صلح می‌تواند برای این منطقه به همراه داشته باشد، تاکید کرد. بلینکن همچنین درخصوص روابط دوجانبه میان امریکا و جمهوری آذربایجان با علی‌اف گفت‌وگو کرده و فرصت‌هایی را برای تقویت و ارتقاء این همکاری برجسته کرده‌است.

در بیانیه‌ دیگری که توسط سخنگوی وزرات امور خارجه امریکا صادر شده، آنتونی بلینکن همچنین با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان رایزنی کرده و از حمایت‌های امریکا برای رسیدن به توافق صلحی بادوام میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv