سفر رییس جمهوری اوکراین به برلین، مخالفت زلنسکی با میانجی‌گری واتیکان برای حل مناقشه در اوکراین، افشای قصد کی‌یف برای حمله به خاک روسیه و رد اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه از سوی کرملین. در حالی که حمایت‌‌های همه‌جانبه غرب از اوکراین در جنگ علیه روسیه ادامه دارد، ولادیمیر زلینسکی، رییس‌جمهور […]

سفر رییس جمهوری اوکراین به برلین، مخالفت زلنسکی با میانجی‌گری واتیکان برای حل مناقشه در اوکراین، افشای قصد کی‌یف برای حمله به خاک روسیه و رد اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه از سوی کرملین.

در حالی که حمایت‌‌های همه‌جانبه غرب از اوکراین در جنگ علیه روسیه ادامه دارد، ولادیمیر زلینسکی، رییس‌جمهور اوکراین برای دیدار با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، رییس‌جمهور و نخست‌وزیر ایتالیا به این کشور سفر کرد. جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا در دیدار با زلنسکی از حمایت قوی نظامی و مالی این کشور به اوکراین اطمینان داد: ″پیام واضح و ساده است. آینده اوکراین آینده صلح و آزادی است و این آینده اروپا است؛ آینده‌ای از صلح و آزادی که هیچ راه حلی ممکن دیگر برای آن وجود ندارد″.

سرگیو ماتاریلا، رییس‌جمهور ایتالیا نیز در دیدار با زلینسکی بر حمایت کامل ایتالیا از اوکراین در زمینه کمک‌های نظامی، مالی، بشردوستانه و بازسازی در کوتاه ‌مدت و درازمدت تاکید کرد: ″در حالی که همه حامیان اوکراین خواهان صلح هستند، این باید یک صلح واقعی باشد و نه یک تسلیم″.

همچنان ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین، در مورد پیشنهادات واتیکان برای حل و فصل مناقشه نظامی در این کشور، یادآور شد که اوکراین نیازی به واسطه ندارد. زلنسکی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی رای ایتالیا این اظهارات را مطرح کرد: ″با تمام احترامی که برای پاپ فرانسیس قائل هستم، ما به میانجی نیازی نداریم، ما به یک صلح عادلانه نیاز داریم. حل‌وفصل مناقشه در اوکراین باید بر اساس اصول مورد نظر و فرمول ارائه شده توسط کی‌یف باشد″.

زلنسکی طی سفرش به ایتالیا با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان دیدار کرد و آنرا افتخار بزرگی خواند. واتیکان در بیانیه‌ای گفته که زلینسکی و فرانسیس در ملاقات خود در مورد وضعیت بشری و سیاسی اوکراین ناشی از جنگ جاری صحبت کردند. واتیکان با اشاره به تهاجم به اوکراین گفت که پاپ همواره در سخنرانی‌‌هایش برای صلح در اوکراین دعا کرده‌است.