پس از آن که چند مقام بریتانیا به ویروس کرونا مبتلا شدند، مقام های این کشور از شهروندان بریتانیا خواسته اند تا با رعایت توصیه های صحی و اجتماعی بر ویروس کرونا غلبه کنند. این در حالیست که ویروس کرونا تاکنون بیش از چهل و هفت هزار تن را در این کشور مبتلا و جان […]

پس از آن که چند مقام بریتانیا به ویروس کرونا مبتلا شدند، مقام های این کشور از شهروندان بریتانیا خواسته اند تا با رعایت توصیه های صحی و اجتماعی بر ویروس کرونا غلبه کنند. این در حالیست که ویروس کرونا تاکنون بیش از چهل و هفت هزار تن را در این کشور مبتلا و جان بیش از چهار هزار و نه صد تن را گرفته است. از سویی هم نخست وزیر بریتانیا که بر اثر بیماری کووید- نزده در قرنطین خانگی بسر می برد، بر اثر تب بالا در شفاخانه بستری شده است.

پس از آن که چند مقام بریتانیا به ویروس کرونا مبتلا شدند، وزیر صحت این کشور هشدار داده است که چنانچه مردم مقررات وضع شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را رعایت نکنند، محدودیت های وضع شده تمام نخواهد شد.

مت هنکاک وزیر صحت بریتانیا گفت: اگرمی‌ خواهید که ما اقدامی در جهت ممنوعیت هر گونه فعالیت ورزشی در خارج از خانه نکنیم، محدودیت‌ های برقرار شده را رعایت کنید. زمان برداشتن این محدودیت ‌ها به نحوه رفتار مردم بستگی دارد.

از سویی هم الیزابت دوم، ملکه بریتانیا در یک سخنرانی تلویزیونی کم‌ سابقه خطاب به شهروندان بریتانیایی گفت که آن‌ ها می ‌توانند بر ویروس کرونا غلبه کنند.

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا گفت: ما با همدیگر با این بیماری مقابله می‌کنیم و می‌خواهم به شما اطمینان دهم که اگر متحد و مصمم باقی بمانیم بر آن غلبه خواهیم کرد.

دقایقی پس از این سخنرانی اعلام شد که بوریس جانسون، نخست وزیر برتیانیا که از ده روز پیش به ویروس کرونا مبتلا شده است، با علایم مشخص بیماری از جمله تب، در بیمارستان بستری شده است. اما شاهزاده چارلز، ولیعهد بریتانیا که به ویروس کرونا مبتلا شده است پس از یک ‌هفته از قرنطین خارج شد. براساس برآورد یکی از متخصصان ارشد بیماری ‌های واگیردار در بریتانیا، در طول شیوع ویروس کرونا در این کشور بین هفت تا بیست هزار تن جان خود را از دست خواهند داد.