دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا، در اولین کنفرانس خبری خود گفته است که رابطه خوب با ولادمیر پوتین رییس جمهور روسیه، مهم است، اما مطمین نیست که با آقای پوتین بتواند تفاهم نظر داشته باشد، با آنهم امیدوار است که تفاهم نظری ایجاد شود. او گفته است که در دوران زمامداریش، روسیه، چین و […]

دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا، در اولین کنفرانس خبری خود گفته است که رابطه خوب با ولادمیر پوتین رییس جمهور روسیه، مهم است، اما مطمین نیست که با آقای پوتین بتواند تفاهم نظر داشته باشد، با آنهم امیدوار است که تفاهم نظری ایجاد شود.

او گفته است که در دوران زمامداریش، روسیه، چین و دیگر کشورهای جهان در مقایسه با دولت قبل آمریکا، احترام بیشتری برای آمریکا، قایل خواهند بود. آقای ترامپ همچنین آژانس‌ های اطلاعاتی آمریکا را مسوول انتشار پرونده ‌ای خوانده که حاوی ادعاهایی است مبنی بر آن که روسیه از آقای ترامپ اطلاعاتی در دست دارد، که با نشر آن مایه شرمساری وی خواهد شد.  او گفته است که، اگر دست داشتن آژانس ‌های اطلاعاتی آمریکا در این پرونده درست باشد، نقطه سیاه بسیار بزرگی بر اعتبار آنها خواهد بود. دولت روسیه نیز گزارشها در مورد در اختیار داشتن اطلاعاتی قابل بهره برداری علیه آقای ترامپ را رد کرده و نشر چنین گزارشها را تلاش برای متشنج کردن روابط بین دو کشور خوانده است.